اخبار, تکنولوژی

آمازون دیگر به سفارتخانه های ایران کالا نخواهد فروخت!

به گزارش سها مرجع فروش محصولات شیائومی در کشور؛ شرکت آمریکایی آمازون یک غول بزرگ تجارت الکترونیک در دنیا است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تأسیس شد.

به گزارش سها، به نقل از پایگاه اینترنتی گیک وایر، شرکت آمازون اعلام کرد در داخل سفارتخانه های ایران در سراسر جهان مشتریان وفاداری دارد، اما از این پس دیگر نمی خواهد به این مشتریان محصولی را بفروشد.

شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی آمازون در اظهاریه سه ماهه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، فاش کرد در طی 3 سال گذشته بیش از 100 هزار دلار کالا به سفارتخانه های ایران و افرادی که احتمالا برای این سفارتخانه ها کار می کرده اند، فروخته است.

در این اظهاریه به سفارتخانه های ایران در کشورهای ژاپن، آلمان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و چین و یک هیئت نمایندگی دولت ایران در فرانسه اشاره شده است.

در این اظهاریه عنوان شده است: محصولات فروخته شده شامل کتاب، موسیقی، سایر محصولات رسانه ای، لباس، لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم اداری، دستگاه های الکترونیک و لوازم خودرو بوده است… ما قادر نیستیم به صورت دقیق سود خالص حاصل از این معاملات را محاسبه کنیم. ما قصد نداریم فروش به این حساب ها را در آینده ادامه دهیم.

گفته شده این فروش ها شامل 900 دلار کالا برای شخصی بود که بر اساس دستور اجرایی 13382 (رئیس جمهور آمریکا) تحت تحریم بوده است. هدف از دستور اجرایی 13382 بلوکه کردن دارایی افرادی بوده که در برنامه تسلیحاتی ایران نقش داشته اند.

افشا سازی شرکت آمازون بر اساس قانون کاهش تهدیدات حقوق بشری ایران و سوریه انجام گرفته که بر اساس آن فعالیت اقتصادی شرکت های آمریکایی با ایران ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *