اخبار

9 دلیل برای برتری وان پلاس 3 در مقابل سامسونگ ، ال جی ، اچ تی سی و یا آیفون

هفته گذشته وان پلاس از وان پلاس 3 ، چهارمین گوشی هوشمند اندروید خود ، رونمایی کرد ؛ دستگاهی که بر خلاف مدل های پیشین خود در روز رونمایی خرید آن برای همه کاربران میسر شد . برخی از کاربران این گوشی را در همان زمان رونمایی سفارش داده و اخیرا آن را دریافت کرده اند . عده زیادی از کاربران گفته اند که بعد از باز کردن جعبه این گوشی هوشمند اولین ویژگی دستگاه که توجه کاربر را به خود جلب می کند کیفیت بسیار خوب بدنه یکپارچه آلومینیومی آن می باشد .

مشخصات فنی وان پلاس 3 :

–    پردازشگر 4 هسته ای 2.2GHz  کوالکام اسنپدراگون 820
–    نمایشگر 5.5 اینچی 1920 در 1080 پیکسلی Optic AMOLED
–    سیستم عامل Oxygen OS ( بر مبنای اندروید 6 مارشمالو )
–    دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی مجهز به سنسور سونی ، گشودگی f/2.0 و قابلیت OIS
–    رم 6 گیگابایتی
–    حافظه داخلی 64 گیگابایتی
–    مجهز به سنسور gyro ، اسکنر اثر انگشت ، شتاب سنج ، فاصله سنج و قطب نما
–    قابلیت های اتصالی وای فای 802.11 a/b/g/n/ac ، بلوتوث 4.2 ، NFC ، جی پی اس و GLONASS
–    باتری 3000 mAh ثابت مجهز به قابلیت شارژ فوق سریع Dash Charge
–    ابعاد : 152.7 میلی متر طول ، 74 میلی متر عرض ، 7.35 میلی متر ضخامت و 158 گرم وزن

وان پلاس 3 شاید نتواند در نگاه اول خودنمایی کند اما به خوبی قادر است تا در اولین برخورد حس گوشی های پرچم داری را که 200 تا 500 دلار از آن گران تر هستند ، به کاربر منتقل سازد . ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری متعددی وجود دارند که کاربر را به انتخاب این گوشی 399 دلاری وسوسه می کنند اما نکته حائز اهمیت این است که شما قادر نیستید در دیگر گوشی های پرچم دار همه این قابلیت ها را در یک جا پیدا کنید . برخی از این ویژگی ها در ادامه شرح داده شده اند .

1-     قیمت : آیفون 6s پلاس 5.5 اینچی 850 دلار ، گلکسی S7 ادج 790 دلار و اچ تی سی 10 599 دلار قیمت دارد . قیمت این گوشی های پرچم دار در حدود 200 تا 450 دلار از قیمت وان پلاس 3 بیشتر است . هیچ کس قادر نیست که در مورد وان پلاس جدید حرف بزند اما از قیمت آن چیزی نگوید مخصوصا با توجه به این که گرفتن وان پلاس 3 در دست حس گران تری را به کاربر منتقل می سازد .

2-    قابلیت Dash Charge : فناوری Dash Charge می تواند شارژ باتری وان پلاس 3 را در مدت 30 دقیقه به 60 درصد برساند . این فناوری در شارژر این گوشی هوشمند قرار داده شده است ، از این رو در هنگام شارژ دستگاه داغ نمی کند . در مقایسه هایی که بین این فناوری و سیستم Quick Charge 3.0 اچ تی سی انجام شده ثابت گردیده است که برتری از آن Dash Charge می باشد .

3-    رم 6 گیگابایتی : وان پلاس 3 اولین گوشی هوشمندی است که با یک رم 6 گیگابایتی عرضه می شود . وان پلاس این رم را به گونه ای مدیریت کرده که توان آن با راندمان باتری در تعادل باشد .

4-    کنترل های سریع قابل تنظیم : در بیشتر گوشی های اندروید امکان تنظیم میانبرها از طریق منو پیغام ها وجود دارد و وان پلاس 3 نیز توانسته این قابلیت را به گونه ای مطلوب در اختیار کاربران بگذارد در حالی که در اچ تی سی 10 چنین امکانی وجود ندارد .

5-    قابلیت Night mode : جدیدترین گوشی های آیفون و سیستم عامل های iOS ویژگی Night Shift را در اختیار کاربران گذاشته اند تا خواندن مطالب در هنگام شب راحت تر گردد . برخی از نرم افزارهای واسط اندروید نیز این ویژگی را به گونه ای نامطلبوب ارائه کرده اند اما در وان پلاس 3 کاربران می توانند به شکلی بسیار بهتر از این عاملیت استفاده کنند . گوگل می خواهد در آینده این ویژگی را به همراه سیستم عامل اندروید N عرضه کند اما وان پلاس از هم اکنون آن را ارائه کرده است . وان پلاس 3 قابلیت dark mode را نیز برای کاربران به ارمغان آورده است .

6-    پنل کنترلی تمام دکمه ای : در وان پلاس 3 کاربر حق اتخاب دارد که از دکمه های خازنی استفاده کند و یا دکمه های صفحه ای که در بالای اسکنر اثر انگشت یا کلید خانه قرار دارند . وان پلاس امکان تغییر دادن آرایش ، تنظیم حالت و عملکرد برخی از این دکمه ها را نیز در اختیار کاربر گذاشته است به طور مثال این امکان وجود دارد که با دو بار ضربه زدن بر روی کلید خانه ، دوربین دستگاه فعال شود ؛ قابلیتی که اچ تی سی باید آن را در اچ تی سی 10 عرضه می کرد . وان پلاس توانسته است عملکرد سیستم عامل Oxygen OS را نیز تا حد زیادی افزایش دهد ؛ به نظر می رسد که این سازنده سیستم عامل خود را بر مبنای بازخوردهای زیادی که از طرف کاربران دریافت کرده ، ساخته است .

7-    فرامین حرکتی Standby screen : نمایشگر وان پلاس 3 تنظیم پذیر است به این نحو که کاربر می تواند با دو ضربه دست آن را روشن کند و یا با حرکت دادن انگشت در الگو هایی دایره ای و V شکل دوربین و یا چراغ قوه دستگاه را روشن نماید ؛ علاوه بر این بخش کنترل کننده موسیقی نیز با دو بار کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایشگر آماده به کار می گردد .

8-    کلید زنگ سمت چپ : اپل برای مدت زیادی کلید زنگ را در گوشی های آیفون تعبیه می کرده اما در دستگاه های اندروید تا به حال چنین قابلیتی وجود نداشته است از این رو باعث خوشحالی می باشد که وان پلاس 3 هم اکنون این قابلیت را در خود دارد .

9-    پنل کنترلی نور LED : نرم افزارهایی در بازار وجود دارند که این امکان را برای کاربران سیستم عامل اندروید فراهم می آورند با وجود این خوشحال کننده است که این ویژگی به طور یکپارچه در سیستم عامل Oxygen OS عرضه شده است . این یکپارچگی راندمان عملکرد بیشتری را به کاربر ارائه می کند .

399 دلار در ازای یک گوشی با قابلیت های وان پلاس 3 مبلغ بسیار خوبی است . یکی از منتقدان هفته پیش گفت که در ازای چنین بهایی وان پلاس 3 بهترین انتخاب برای کاربر محسوب می شود مخصوصا با توجه به این که این گوشی هوشمند می تواند حس گوشی های دارای برچسب قیمت بالاتر از 600 دلار را در دستان کاربر ایجاد کند ؛ به همین دلیل وان پلاس 3 می تواند شما را از پرداختن بهای بیشتر برای خرید گوشی های گران تر منصرف سازد .

معلوم نیست که وان پلاس چقدر می تواند از فروش وان پلاس 3 سود کسب کند اما به نظر می رسد که عرضه چنین محصولاتی با چنین قیمتی به راحتی توجه کاربران را به برند وان پلاس جلب می کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *