اخبار

شیائومی Mi 5C را با پردازنده اختصاصی Pinecone عرضه می کند

سال گذشته انتشار اخباری در مورد گوشی هوشمند جدید شیائومی با نام Pinecone همه را متعجب کرد، چراکه اخبار اولیه نشان از به‌کارگیری پردازنده‌ای جدید در این گوشی هوشمند داشتند. بر اساس شایعات، شیائومی به جای استفاده از پردازنده‌ی کوالکام، مدیاتک، اکسینوس سامسونگ یا کرین هواوی، پردازنده‌ای جدید در محصول خود استفاده خواهد کرد، هرچند بهره‌گیری از تراشه‌های سامسونگ و هواوی کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. گوشی هوشمند Mi 5C شیائومی قرار است با پردازنده‌ی اختصاصی این کمپانی که Pinecone (پینه سونه یا همان بلوط) نام دارد، راهی بازار شود.

پردازنده‌ی پینه‌سونه را باید حاصل همکاری Beijing Electronic Co.Ltd و Leadcore Technology Ltd از سال ۲۰۱۴ خواند. کمپانی بیجینگ الکترونیکس تحت نظر شیائومی فعالیت می‌کند و لیدکور یکی از زیرمجموعه‌های Datang Telecom است. همکاری این دو کمپانی منجر به شکل‌گیری شرکت دیگری با نام Beijing Pinecone Electronics شده که یک کمپانی با تمرکز بر تولید تراشه‌ است و ۵۱ درصد از سهام آن در اختیار شیائومی و مابقی تحت مالکیت لیدکور قرار گرفته است. تراشه‌ی پینه‌سونه را نباید اولین تراشه‌ی توسعه‌یافته توسط این کمپانی خواند، چراکه پردازنده‌ی leadcore L1860C پیش از این در قلب Xiaomi Redmi 2A قرار گرفته بود.

گوشی هوشمند Mi 5C اولین محصولی است که با استفاده از این پردازنده‌ی جدید راهی بازار خواهد شد. شنیده‌ها نشان از این دارند که دو نسخه از این پردازنده وجود دارد؛ یکی از پردازنده‌ها شامل ۸ هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 و عملکرد کلی آن نزدیک به تراشه‌ی هلیو پی ۱۰ مدیاتک است. نسخه‌ی دوم پردازنده‌ی شیائومی پینه‌سونه ۲ نام دارد و از وجود چهار هسته‌ی پردازشی Cortex A73 و چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A53 بهره می‌برد.

شیائومی حساب کاربری مخصوصی نیز برای پردازنده‌های پینه‌سونه در Weibo ایجاد کرده است که نشان از جدیت کار دارد، هرچند اطلاعات زیادی از جزئيات پردازنده‌های جدید این کمپانی در آن موجود نیست.

انتظار می‌رود گوشی هوشمند Mi 5C شیائومی با بهره‌گیری از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی، حافظه‌ی رم ۵ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی راهی بازار شود. در کنار پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی، شیائومی از یک دوربین ۱۲ یا ۱۳ مگاپیکسلی در پشت و همچنین یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو استفاده خواهد کرد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *