اخبار

دکمه Home سامسونگ اس 7 در قبال خراشیدگی به شدت حساس است!

به گزارش سها مرکز فروش محصولات شیائومی در کشور ؛ ظاهرا دکمه Home دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge سامسونگ که نقش اسکنر اثر انگشت این دو محصول را نیز ایفاء می‌کند در قبال خراشیدگی به شدت آسیب‌پذیر است.

اغلب افراد به منظور جلوگیری از ایجاد خراشیدگی در نمایشگر گوشی‌های هوشمند خود از گلس‌های محافظ صفحه نمایش استفاده می‌کنند. در برخی از محصولات، پنل پشتی دستگاه نیز از جنس شیشه طراحی می‌شود که به منظور جلوگیری از بروز خراشیدگی در آن‌ها هم باید از گلس‌های محافظ خاصی استفاده کرد. چنانچه از این گلس‌های محافظ استفاده نشود به مرور زمان بدنه یا صفحه نمایش دستگاه هوشمندتان خراشیده شده و ظاهر زیبای آن از دست می‌رود. دو گوشی هوشمند گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge سامسونگ هم به بدنه‌ای فلزی-شیشه‌ای بهره‌مند هستند. اگرچه شیشه به کار گرفته شده در این دو محصول از نوع گوریلاگلس 4 است اما با این وجود عامل خراشیدگی در دراز مدت می‌تواند به بدنه و نمایشگر این دو گوشی آسیب برساند.

خوشبختانه می‌توانیم با استفاده از تدابیر خاصی نظیر به کارگیری گلس‌های محافظ نامبرده شده از بروز خراشیدگی در بدنه و نمایشگر این دو محصول جلوگیری به عمل آوریم. اما ظاهرا دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge سامسونگ دارای بخشی هستند که در برابر خراشیدگی ضعف شایان ملاحظه‌ای داشته و در عین حال امکان محافظت از آن از طریق نصب گلس‌های محافظ هم وجود ندارد! این بخش مربوط به اسکنر اثر انگشت یا دکمه Home این دو گوشی می‌شود!

به گزارش سها، کاربران متعددی در فروم‌های مختلف عنوان داشته‌اند که دکمه Home گوشی هوشمند گلکسی S7 یا گلکسی S7 Edge آن‌ها پس از مدت زمان بسیار کوتاهی دچار خراشیدگی‌های محرز و آزاردهنده‌ای شده است. این موضوع توجه ما را جلب کرد و این سوال را در ذهن ما ایجاد کرده که آیا به واقع اسکنر اثر انگشت یا دکمه Home دو پرچمدار جدید سامسونگ در برابر خراشیدگی ضعف دارند؟ مطمئنا کمپانی‌های طراحی و تولید کننده گوشی می‌دانند که دکمه Home هر محصول نسبت به سایر دکمه‌های فیزیکی آن به مراتب بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین سبب باید مقاومت آن در برابر خرابی‌های جانبی نیز بیشتر باشد! آیا سامسونگ در طراحی دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge به این موضوع توجه نداشته است؟

دکمه Home سامسونگ اس 7

دکمه Home سامسونگ اس 7

طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سامسونگ به منظور جلوگیری از بروز آسیب دیدگی و خراشیدگی در دکمه Home دو گوشی گلکسی S7 و S7 Edge خود از پوشش محافظ شیشه‌ای خاصی استفاده کرده است. بنابراین سامسونگ نسبت به این موضوع بی‌توجه نبوده و برای محافظت از این دکمه طرحی را پیاده ‌سازی کرده است. اما متاسفانه به نظر می‌رسد که شیشه نازک محافظ اسکنر اثر انگشت دو پرچمدار جدید سامسونگ مقاومت و کیفیت لازم را نداشته و این امر منجر به ضعف دکمه Home دستگاه در قبال خراشیدگی می‌شود! بنابراین این موضوع صحت دارد و دکمه‌ Home گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge در قبال خراشیدگی مقاومت لازم را ارائه نمی‌کنند.

به نظر می‌رسد که اغلب گوشی‌های برند سامسونگ در قبال این موضوع دارای نقطه ضعف هستند، اما چون توجهی ویژه‌ای به دو پرچمدار جدید این برند کره‌ای شده، ضعف آن‌ها نیز سریع‌تر و بیشتر به چشم می‌آید. البته باید اشاره کنیم که در شرایط عادی به واقع دکمه Home این دو گوشی دچار مشکل نخواهد شد و این ضعف تنها در شرایطی رخ می‌دهد که دستگاه تحت فشار و آسیب دیدگی باشد. به عنوان مثال تصور کنید که گوشی گلکسی S7 خود را جیب شلوارتان و درست کنار دسته کلید خود قرار دهید. در این شرایط چنانچه مابین کلید و دکمه Home دستگاه شما تماس‌های مداومی برقرار شود، دکمه Home دستگاه شما بدون تردید دچار خراشیدگی خواهد شد و شدت آن به مراتب بیشتر از آن چیزی خواهد بود که تصور دارید.

اما سایر برندهای تولید کننده گوشی به منظور محافظت از دکمه Home یا اسکنر اثر انگشت کاربر محصولات خود از چه پوشش‌هایی استفاده می‌کنند؟ مطمئنا شناخت شیوه عملکرد سایر برندهای تولید کننده گوشی می‌تواند موضوع را تا حدی روشن‌تر سازد. طبق بررسی‌های انجام شده دریافتیم که اپل از پوششی شبیه به شیشه به منظور محافظت از دکمه Home آیفون‌های جدیدش استفاده کرده است. کمپانی‌های نظیر اچ‌تی‌سی و ال‌جی در طراحی پرچمداران سال 2016 خود از پلاستیک مات خاصی به منظور محافظت از دکمه Home دستگاه استفاده کرده‌اند. در هر صورت ظاهرا میزان دوام و پایداری پوشش‌های محافظ دکمه Home سایر برندها نسبت به دو گوشی گلکسی S7 و گلکسی S7 Edge سامسونگ بیشتر است.

بنابراین اگر از کاربران این دو گوشی هوشمند هستید توجه بیشتری به این امر داشته باشید. دکمه Home یا اسکنر اثر انگشت دستگاه شما در قبال خراشیدگی بسیار حساس است.

منبع: phonearena

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *