اخبار, تکنولوژی, گوشی شیائومی

سرویس پرداخت الکترونیکی شیائومی با نام QuickPass راه‌اندازی می‌شود

به گزارش سها مرجع فروش محصولات شیائومی در ایران ؛ ظاهرا شرکت شیائومی به سختی در تلاش است تا هرچه سریع‌تر سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود را در کشور چین راه‌اندازی کند. این سرویس احتمالا با نام اختصاصی “کوئیک‌پس” (QuickPass) معرفی می‌شود.

اگر به خاطر داشته باشید، اپل طی سپتامبر سال ۲۰۱۴ از سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود با نام “اپل پی” (Apple Pay) پرده‌برداری کرد. اپل پی اولین سرویس پرداخت الکترونیکی هوشمند موبایلی بود که شاهد معرفی آن بودیم. در ابتدا بسیاری از افراد و کارشناسان عقیده داشتند که این سرویس مورد استقبال کاربران قرار نمی‌گیرد. برخی دیگر از افراد نیز عقیده داشتند که با توجه به مبتنی بودن این سرویس به اتصال NFC، ضریب امنیت آن پایین خواهد بود و این امر منجر به عدم استقبال کاربران از این سیستم پرداخت اختصاصی موبایلی می‌شود. با این وجود اپل با دقت تمام پیش رفت و سرویس اپل پی را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد و جزئیات مربوط به عملکرد آن را نیز منتشر ساخت. اپل تضمین کرد که سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی‌اش از نظر امنیت هیچ جای نگرانی را به همراه ندارد! پس از آغاز به کار این سرویس، استقبال کاربران از آن بسیار جالب توجه بود و نهایتا این موضوع سبب شد که اپل به تدریج این سرویس اختصاصی خود را در انگلستان، کانادا، استرالیا، چین، سنگاپور، هنگ‌کنگ و اسپانیا نیز راه‌اندازی کند.

پس از استقبال کاربران از سرویس اپل پی، کمپانی سامسونگ نیز به فکر طراحی سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی برند خود افتاد. نهایتا سامسونگ نیز سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود را با نام “سامسونگ پی” (Samsung Pay) معرفی کرد. پس سامسونگ، گوگل هم وارد عمل شد و سرویس “اندروید پی” (Android Pay) را به عنوان یک سرویس پرداخت الکترونیکی جامع برای دستگاه‌های هوشمند اندرویدی معرفی کرد. چندی پیش هم کمپانی هوآوی رسما سرویس اختصاصی خود را با نامی شبیه به سرویس‌های پیشین یعنی “هوآوی پی” (Huawei Pay) در کشور چین معرفی کرد. اما به نظر می‌رسد که شرکت‌های دیگری نیز به دنبال راه‌اندازی سرویس‌های پرداخت الکترونیکی اختصاصی خود هستند. شرکت چینی شیائومی یکی از این کمپانی‌ها محسوب می‌شود که به نظر می‌رسد در آینده نزدیک از سرویس پرداخت الکترونیکی موبایلی برند خود پرده‌برداری می‌کند.

به گزارش سها ، کمپانی شیائومی به طور رسمی اعلام کرده که با شرکت UnionPay وارد همکاری مستقیم شده است. شرکت UnionPay تنها سازمان داخلی کشور چین بوده که در زمینه ارائه کارت‌های اعتباری کاملا قابل اعتماد فعالیت می‌کند. شیائومی رسما اعلام کرده که این همکاری با هدف ایجاد یک سرویس پرداخت الکترونیکی اختصاصی برای برند شیائومی صورت گرفته است، اما با این وجود این برند چینی اشاره‌ دقیقی به زمان راه‌اندازی این سرویس نکرده است.

بنا به گزارشات به دست آمده، احتمالا شیائومی قصد دارد که سرویس پرداخت الکترونیکی خود را با نامی متفاوت نسبت به آن چه که تا کنون دیدم معرفی کند. بنابراین نام “شیائومی پی” را برای این سرویس فراموش کنید، چرا که قرار است سیستم پرداخت الکترونیکی اختصاصی شیائومی با نام “کوئیک‌پس” (QuickPass) معرفی شود. ظاهرا شیوه عملکرد این سرویس مشابه با سرویس‌های پیشین خواهد بود و به منظور رد و بدل اطلاعات آن از قابلیت اتصال NFC استفاده می‌شود. البته در این بین شیائومی برای کسب موفقیت با چالش‌های خاصی مواجه است. سرویس اپل پی در ماه فوریه وارد کشور چین شد و سامسونگ پی نیز طی ماه مارس در این کشور راه‌اندازی شده است. بنابراین هم اکنون شیائومی برای کسب موفقیت در این زمینه باید با سه سرویس مشابه یعنی اپل پی، سامسونگ پی و هوآوی پی رقابت کند. باید منتظر ماند و دید که شیائومی به منظور رقابت با سرویس‌های پرداخت الکترونیکی اختصاصی برندهای نامبرده شده چه برنامه‌ریزی دارد!

نظر شما در رابطه با این نوع سرویس‌ها چگونه است؟ میزان امنیت سرویس‌های پرداخت الکترونیکی مبتنی بر قابلیت اتصال NFC را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ به نظر شما راه‌اندازی این سرویس‌ها در کشورمان امکان‌پذیر خواهد بود؟

سرویس پرداخت الکترونیک شیائومی

سرویس پرداخت الکترونیک شیائومی

منبع: androidauthority

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *