اخبار

فکر نصب کردن ROM گلوبال بر روی نسخه چین گوشی‌های شیائومی را از سرتان بیرون کنید!

احتمالاً متوجه شده‌اید بسیاری از واردکنندگان گوشی‌های شیائومی ترجیح می‌دهند به جای نسخه گلوبال، نسخه مخصوص بازار چین که به عنوان پک چین شناخته می‌شود را وارد کنند. علت آن ارزان‌تر بودن نسخه چین است.

با اینکه معمولاً مشخصات سخت افزاری نسخه چین گوشی‌های شیائومی مشابه نسخه گلوبال است، اما ROM آنها برای چین آماده شده و تفاوت‌هایی دارد. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان نداشتن فروشگاه Google Play، از پیش نصب بودن انبوهی از برنامه‌های به درد نخور چینی و نداشتن زبان فارسی را برشمرد. بسیاری از خریداران این گوشی‌ها به منظور رهایی از محدودیت‌های مختص به چین و البته برخی منوها که هرگز به زبان دیگری جز چینی نمایش داده نمی‌شوند، ROM گلوبال را فلش می‌زنند تا عملاً آن را به نسخه گلوبال تبدیل کنند. برای نمونه می‌توان با فلش زدن ROM گلوبال، گوشی MI 6X که قیمت پایین‌تری دارد را به MI A2 تبدیل کرد، هرچند که به همین سادگی هم نیست.

حالا شیائومی تصمیم گرفته مانع از فلش زدن ROM های گلوبال بر روی نسخه‌های مخصوص چین شود. همچنین امکان تبدیل نسخه‌های گلوبال به چین نیز گرفته می‌شود که یکی از مزایای آن برخورداری از رابط کاربری MIUI است. هرچند مشخص نیست این محدودیت در مورد کدام گوشی‌ها اعمال می‌شود، اما به نظر می‌رسد بی ارتباط با ارتقا به MIUI 10 نباشد. البته گزارش‌ها حاکی از امکان دور زدن محدودیت وضع شده در MIUI 10 از طریق آنلاک کردن Bootloader است اما در برخی گوشی‌ها پارتیشن‌های حافظه در نسخه گلوبال و چین تفاوت‌هایی دارد که می‌تواند به Brick شدن گوشی بیانجامد. برای نمونه در تبدیل گوشی MI 6X به MI A2 باید برخی فایل‌ها جایگزین شوند. در هر صورت محدودیت اخیراً وضع شده از سوی شیائومی صدای خیلی‌ها را در آورده است.

در کشور خودمان بسیاری مواقع وارد کنندگان و فروشندگان گوشی های شیائومی، ROM گلوبال را بر روی گوشی های مخصوص چین می ریزند و آنها را به عنوان نسخه گلوبال عرضه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *