اخبار

نسخه Ubuntu گوشی میزو پرو 5 معرفی شد

شرکت میزو از نسخه اوبونتویی (Ubuntu) گوشی هوشمند PRO 5 خود رونمایی کرد. این گوشی با قیمت 369 دلار راهی بازارهای جهانی می‌شود.

میزو گوشی هوشمند PRO 5 خود را در ماه اکتبر سال 2015 معرفی کرد. این گوشی هوشمند به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 5.1 آب نبات چوبی بهره می‌برد و رابط کاربری Flyme OS 5.0 نیز در کنار آن نصب و راه‌اندازی شده بود. حال شرکت میزو اعلام کرده که به زودی نسخه مبتنی بر سیستم عامل اوبونتو این گوشی هوشمند را با قیمت 369 دلار روانه بازارهای جهانی می‌کند.

شاید اطلاعاتی در رابطه با سیستم عامل اوبونتو نداشته باشید، اما بدون تردید تا کنون نام این سیستم عامل را شنیده‌اید. اوبونتو در اصطلاح یک توزیع لینوکسی است. به بیان دیگر سیستم عامل اوبونتو مبتنی بر سیستم عامل لینوکس طراحی شده و به دلیل بهینه‌سازی عالی که به همراه داشته توانسته که توجه کاربران را جلب نماید. لازم به ذکر است که سیستم عامل اوبونتو پشتیبانی نسبتا خوبی از تمام زبان‌های زنده دنیا از جمله زبان فارسی دارد.

نسخه اوبونتویی (Ubuntu) گوشی میزو PRO 5

نسخه اوبونتویی (Ubuntu) گوشی میزو PRO 5

نسخه اوبونتویی (Ubuntu) گوشی میزو PRO 5

نسخه اوبونتویی (Ubuntu) گوشی میزو PRO 5

به گزارش سها، نسخه اوبونتویی گوشی هوشمند PRO 5 میزو از نظر سخت افزاری دقیقا مشابه با نسخه‌ اندرویدی آن است که سال گذشته شاهد معرفی رسمی آن بودیم. این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 5.7 اینچی و از نوع AMOLED با وضوح تصویر 1080 در 1920 پیکسل یا اصطلاحا فول اچ دی مجهز است و تراکم پیکسلی 386 پیکسل در هر اینچ را ارائه می‌کند. نمایشگر این گوشی توسط پنل گوریلاگلس 3 پوشانده شده و بدین صورت مقاومت آن در برابر ضربه و خراشیدگی افزایش یافته است.

نسخه اوبونتویی گوشی هوشمند PRO 5 میزو یا Meizu PRO 5 Ubuntu Edition از تراشه اگزینوس 7420 سامسونگ بهره می‌برد که اولین تراشه تولید شده طی لیتوگرافی 14 نانومتری بود. این تراشه از پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-T760MP8 بهره می‌برد است. رم گوشی هوشمند مد نظر ظرفیت 3 گیگابایتی داشته و حافظه داخلی آن به طور پیش فرض ظرفیت 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. البته این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از حافظه جانبی را دارد، بنابراین کاربران علاقمند می‌توانند با استفاده از رم میکرو اس‌دی (Micro SD) فضای ذخیره‌سازی اطلاعات دستگاه را افزایش دهند.

دوربین اصلی گوشی هوشمند PRO 5 Ubuntu Edition از سنسوری 21 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.2 تشکیل شده و دوربین سلفی آن از متشکل از سنسوری 5 مگاپیکسلی است. ضمنا میز دوربین اصلی این گوشی را به چراغ فلش LED دوبل مجهز کرده است. باتری این گوشی هوشمند هم ظرفیت 3050 میلی آمپر ساعتی داشته و از تکنولوژی شارژ سریع mCharge 2.0 پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی به پورت اتصال USB Type C نیز مجهز است.

همانطور که پیش از این هم اشاره داشتیم، میزو رسما اعلام کرده که نسخه اوبونتویی گوشی هوشمند PRO 5 با قیمت 369 دلار روانه بازار می‌شود. این گوشی هوشمند هم اکنون در سایت JD.com قابل سفارش و خرید است. ظاهرا این محصول تنها در یک رنگ روانه بازار می‌شود. نظر شما در رابطه با سیستم عامل اوبونتو و گوشی‌های هوشمند مبتنی بر آن چگونه است؟ آیا تا کنون تجربه استفاده از گوشی‌های اوبونتویی را داشته‌اید؟

منبع: androidheadlines

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *